25 Aralık 2014 Perşembe

ZIMPARA KAĞIDI İLE SANATSAL AKTİVİTE


Montessori'de rakamlar, harfler , dokunma tabletleri gibi materyallerde zımpara kullanılıyor. Sanat aktivitesinde neden kullanılmasın o zaman :) Hem sanatsal hem duyusal bir aktivite olur dedik ve denedik . İşte malzemeler.

1. Zımpara kağıdı (60, 80 ve 100 lük kullandım ben)
2. Pastel boya
3. Ütü 
4. Beyaz bir kağıt.

Ve başlıyoruz.  Bir tepsiye kestiğim zımpara kağıtlarını ve pastel boyaları yerleştirip dolaplarına koydum. Sonra "Sizinle bugün zımpara kağıdı boyayalım, sonra ütüyle beyaz kağıda izini çıkaralım" dedim. Anlamasalar da atladılar hemen ve odaya doğru koştular :) Tepsiyi itina ile masaya yerleştirdiler ve başlasın boyama :). Ben de onlarla birlikte yaptım. Boyadıktan sonra beyaz bir kağıda ters çevirerek hafiften sıcak bir ütüyle ütüledik. Bu aşamada benim kontrolümde ütülemeyi de onlar yaptı ;)




Ütüledikten sonra kağıdı kaldırdık vee çıkan tablo gerçekten güzeldi. hatta kuruduktan sonra elleriyle dokunarak "pürüzlü" dediler :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder