30 Aralık 2014 Salı

KIRMIZI MAVİ ÇUBUKLARLA ÇALIŞMA

       Kırmızı-mavi çubukların amaçları; 1'den 10'a kadar miktarları öğrenmek, rakam ile miktar arasında bağlantı kurmak, sayıların birer birer büyüdüğünü farketmek, sayıların sırasını hafızasında yerleştirmektir.

1.  Bugün "kırmızı-mavi çubukları tanıtmak istiyorum" deriz. Her zamanki gibi paspasımızı yere sereriz (çocuğa sermesini teklif ederiz).

2. Kısa çubukla başlayıp her seferinde tek tek ve iki eliyle taşıyarak çubuklar paspasa alınır. Birbirine paralel olacak şekilde konur. Kırmızı olan kısım her zaman solda kalmalıdır.

(not: Burda 2 tanesini mavi taraftan koydu ama değiştirmek istemedi inatçı keçim :) )

3. Kısadan başlayarak uzuna doğru sıralama yapılır.  Ben 2. bir paspas sererek oraya sıralamasını istedim. Sıralama yaparken saydı aynı zamanda.

     

4. Sıralama bitince boş olan paspasa en kısa çubuğu alarak "bu bir " denir. Sonra diğer çubuk alınır " "bu iki " denir. İlk 3 rakam bu şekilde yapılır. Sonra çocuğa "Hangisi 1" denir ve göstermesi istenir. Diğer rakamlar için de aynısı yapılır. Bu alıştırmayı istediğiniz kadar tekrar edebilirsiniz çocuğunuz sıkılmadığı müddetçe. İlk 3 rakamı kavradıktan sonra diğer rakamlara geçebilirsiniz. Ben çubukları karışık olarak koyuyorum, rakamları onlara veriyorum ve çubuklarla rakamları eşleştirmelerini istiyorum.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder