1 Ocak 2015 Perşembe

NERDEN BAŞLAMALI, NASIL YAPMALI (2)

  Bir seye başlamadan önce mutlaka onunla ilgili herşeyi araştırırım. Araştırmayı seven biriyimdir. Evde çocuklarıma montessori yöntemini uygulayacaksam önce bununla ilgili ayrıntılı bilgi edinmeliydim. Araştırmalarıma en kolay yoldan ; internetten başladım. Montessori etiketine sahip birçok blog var. http://montessoriegitimi.blogspot.com.tr/ bu blog tan ilk bilgileri öğrenmiştim .:)
Bir taraftan araştırırken diğer taraftan da etkinlik önerilerine bakarak çocuklarıma denemeye başladım. Bir işe devam etmek için o işle ilgilenirken zevk almak önemlidir. Benim için hobi haline gelmişti artık :)
Sonra Montessori ile alakalı kitapları aldım ve okumaya başladım. Başlangıç için en ideal kitaplar bunlar;

Bir de tabiki Montessori Yöntemiyle Harika Çocuk Nasıl Yetiştirilir? kitabı var. 

Bu 3 kitap başlangıç için çok iyi kitaplar. Şiddetle tavsiye ediyorum. Bunlardan sonra da ayrıntılı bilgi içeren bu iki kitaptan birini okuyabilirsiniz.

Düzenli etkinlik yapmak adına önce "Çocuğunuz ve sizin için Montessori Etkinlikleri" kitabındaki etkinlikleri çocuklarımın düzeylerine göre uygulamaya başladım. Her yapabildikleri etkinliğe tik attım ve bu çok eğlenceliydi:)  
Kitap okumaya devam ederken bir taraftan facebook gruplarını da etkinlik önerileri için takip ediyordum. Çok faydalandığım gruplar oldu. Ancak yabancı bloglar bu konuda çok daha iyiler. 
www.montessorionthedouble.com (ikizlerle montessori sitesidir) sitesini tek geçiyorum. Bu ikizler gerçekten harika ve bu yolda en önemli yol göstericim oldu diyebilirim. 
Montessori etkinliklerine ilk olarak aktarmalardan başladım. Çünkü hazırlaması kolay , faydası çoktu :) Biraz da çocuklar şekillendiriyor etkinlikleri. Yapbozlara çok meraklı olan oğullarıma evde yapboz ve renk eşleme materyalleri yapmıştım örneğin. Yapbozlar sayesinde renklerden önce şekilleri öğrenmişlerdi. 
Montessori ile tanıştıktan sonra hayatım; çocuklar ve montessori çevresinde dönmeye başladı. Evdeki ve dışarıda gördüğüm herşeye bunu nasıl etkinlikte kullanabilirim gözüyle bakar oldum. Çocuklar uyuduktan sonra dinlenmek yerine materyal hazırlamaya başladık. Bu aşamada eşime desteklerinden ötürü çok çok teşekkür ediyorum:)
Montessori'nin ana felsefesi çocuğa saygı duymak ve onu bir birey olarak görmektir. Büyüklerin dünyasında çocuklara da yer açmamız anlamına geliyor bu. Bunun için evde düzenlemeler yapmak şart. Evi çocukların kullanımına uygun hale getirmek, bu noktada çocuğu özgür bırakmak gereklidir. Yani "hazırlanmış çevre" de çocuklarımıza kendi kendilerine deneyimleyerek öğrenme fırsatı sunmamız gerekiyor. O halde sıra ev düzenine gelmeliydi. Onu da bir sonraki yazıda anlatacağım ;)  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder