11 Ocak 2015 Pazar

SPAGETTİ DUYUSAL HAVUZU



 Uzun zamandır Pinterestte görüp" yazık spagettilere yaa, nimet onlar nimet " deyip yapmaktan vazgeçtiğim etkinlikler arasındaydı. Ancak arkadaşım Gönül' ün atölyesinde gördükten sonra daha fazla dayanamayıp kolları sıvadım. Bunu renk karışımlarını öğrenmeleri için kullanacağım.

Malzemeler:
1. Spagetti makarna
2. Gıda boyası yada parmak boyası
3. Karıştırmak için poşet

Makarnaları kırmadan haşlayıp süzüyoruz , iyice süzmesini bekliyoruz. Yarım poşet makarna kullandım. Ben 3 ana renk kullanacağım için 3 poşet hazırladım. Makarnaları bu poşetlere paylaştırdım. Gıda boyası elde iz bıraktığı için parmak boyası kullandım. Ancak çocuğunuz küçükse gıda boyası kullanın; ayrıca rengi daha iyi çıkıyor gıda boyasıyla. Poşetteki makarnalara boyaları ekledim. Hemen hemen 3 çay kaşığı kadar boya kullandım.  Sonra poşette iyice karıştırdım ve bir süre renklerin iyice çıkması için bekledim.

Bizimkiler ikiz olduğu için 2 tabak hazırladım. Birisine kırmızı - sarı, diğerine sarı-mavi makarnaları koydum. Böylece turuncu ve yeşil elde edeceğiz. Sonradan kırmızı-maviyi de koyup mor elde ettik:)


Salondaki orta sehpa yine devreye girdi. Etkinliği onun üzerinde yaptılar. Tabakları koydum ve sadece gözledim. Önce yavaş yavaş dokunup karıştırmaya kıyamayıp , sonra el-kol daldılar tabaklara :)



Kazanımlarımız ne mi oldu: 1. Dokunma ve görme duyusunu uyaran bir etkinlik oldu. 2. Turuncu, yeşil ve mor elde ederek fen deneyi de yapmış olduk.
 Bu etkinlik de piyangodan çıktı. Son zamanlarda yapıştırıcıya çok merak saldıkları için böyle birşey yapalım dedik.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder