7 Ocak 2015 Çarşamba

TUZ BOYAMA

Iki günlük  kar  tatili çocuklarla evde vakit geçirmek içinbiel bir fırsat oldu. Sanat etkinliklerini çok sevdikleri için her gün yapmaya çalışıyoruz.  Bugün de bilinen bir sanat etkinliği yaptık.  TUZ BOYAMA.
MALZEMELER
1. Beyaz tutkal
2. Fon kartonu 
3. Tuz
4. Çeşitli renklerde sıvı boya.
Evde kırmızı fon kartonu olduğu için ben kırmızı fon kartonu kullandım.  Kartonun üzerine tutkali şekilli şekilli sıkıyoruz. Ben bu aşamayı çocuklara bıraktım önce ancak çok fazla sıktılar ve kuruması çok geç olacağı için kalan kısmı ben yaptım.  Fazla sıktıklari tutkali peceteyle sildim.  Sonra tutkallarin üzerine tuz döküyor uz bolca ve kurumaya bırakıyoruz.
Kuruma aşamasını hızlandırmak için saç kurutma makinesi kullanabilirsiniz.  Kuruduktan sonra bir tepsiye malzemeleri koyuyoruz.  Ben boyama kısmında damlalik kullanmalarını sağladım.  
Boya sayısı kadar damlalik olmasi daha iyi renklerin karışmaması  açısından. Ama benim elimde 2 tane olduğu için bir de Temiz su kabı koydum.  Damlalik lari temizledik arada. 
Damlalikla istedikleri boyaları alıp Beyaz yerleri boyadilar.  Boyanin tuz üzerinde ilerlemesini izlediler.  
Sanat etkinliğinin olması yanında damlalik kullanarak parmak kasları da çalıştı ve renklerin karışımından da söz ettik.  Sarı ile maviden yeşil oluşturduk😊 sonuçta söyle bir tablo çıktı ortaya :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder