11 Ocak 2015 Pazar

EV YAPIMI MONTESSORİ METAL KALIPLAR

 Montessori materyallerinin pahalı olduğu herkesçe bilenen bir gerçek; ancak bazılarını paranız olsa dahi bulmanız çok zor Türkiye'de. Metal kalıplar da bunlardan biri.

Ne işe yarar bu metal kalıplar?

1. Doğru kalem tutma alışkanlığı kazandırır. Çocuk kimi zaman sıkı, kimi zaman gevşek tutarak kaleme hükmetmeyi öğreniyor.

2. Omuz, bilek ve parmak kaslarını güçlendirerek yazıya hazırlıyor.

3. El-göz koordinasyonunu geliştiriyor. Belli bir sınır içinde çizmeyi öğreniyor.

2. Çeşitli kombinasyonlarla estetik desenler oluşturuluyor. Sanatsal becerileri de destekliyor böylece.

Çocuklar 3,5-4 yaşından sonra bunu kullanmaya hazır hale geliyorlarmış. Tabi siz kendi çocuğunuzu gözlemleyerek en doğru zamanı daha iyi bilirsiniz.

Elime artık materyal olarak dekota denen bir malzeme geçti. Levha artıklarıymış. Evlerde kullanılan forex tablolarla aynı malzeme sanırım. Bu malzemeyi nasıl değerlendiririm diye düşünürken aklıma metal kalıplar geldi. Gittiğim bir Montessori anaokulunda Nienhuis markalı metal kalıpları görüp inceleme fırsatım oldu. Bu materyal için kullanılacak malzemenin sert olması gerekiyor. Eva vs ile yapılmaz, hatalı çizimler yapılır. En iyi malzeme metal ama onu evde yapmak imkansız. Reklamcılarda mika malzemeler var. Bunlarla da yapılabilir ama onun için de cnc tezgahı gerekiyor ve o da çok pahalıya mal oluyor. Daha iyisini bulana kadar bununla idare edelim şimdilik :)

Gelelim malzemelere:

1. Dekota malzeme
2.Hobi bıçak seti
3.Zımpara
4.Cetvel, iletki, gönye.
5.Akrilik pembe ve mavi boya.
6.Harita çivisi ve hızlı yapıştırıcı.





Dekotayı 14*14 ölçülerinde 10 adet olacak şekilde kestim. Şekiller sırasıyla; Kare, dikdörtgen, beşgen, yamuk, üçgen, çiçek, daire, elips, oval, yuvarlak kenarlı üçgen.

Kare için 10 ar cm kenarlı olacak şekilde cetvelle çizip kestim. Keserken bıçağı dik tutmaya ve kaydırmamaya dikkat edin. Eğimli olması hatalı çizime neden oluyor.



Çiçek şekli için iletki kullandım.  Hepsi eşit olacak şekilde ayarladım.

Daireyi bir kasenin çevresinden kalemle çizdim. Daireyi kesmek en zoru oldu. Bıçakla dik olarak kesmek epey zor oldu. 3 kere yaptım.

Şekilleri keserken simetrik olması için önce bir kağıda şablonunu çizdim ,2'ye katlayarak kestim, böylece simetrik oldu. Özellikle elips, oval, yuvarlak kenarlı üçgende çok işime yaradı bu yöntem.

Bütün şekilleri kestikten sonra iç kısımları ince bir zımpara kağıdıyla zımparaladım. Hata kontrolü için çerçevenin içinden ve şeklin dışından çizdim.Eşit olunca zımparalamayı bıraktım.

Tutma yeri için harita çivisi kullandım. Ucundan bir kısmını pense ile kestik ( bu kısmı eşim yaptı). Şeklin tam ortasına batırarak hızlı yapıştırıcı ile yapıştırdık.

Boyama kısmına gelince; şekilleri maviye , çerçeveleri pembeye boyuyoruz. Dekota boyayı kolay tutan bir malzeme değil. Bu nedenle akrilik boyayı neredeyse hiç sulandırmadım ve yumuşak uçlu bir fırça kullandım. Böylece fırça izleri daha az belli oldu.


Son hali bu oldu metal kalıpların .


Bu da materyalin orjinali :) 

Cetvelle ve şablonlarla çizim yapmayı seviyor benimkiler:) Şimdiye kadar bunlarla baya alıştırma yaptık. Hatta A101 den aldığım aşağıdaki şablonlarla epey çizim yaptık. Şu an için sunmayacağım metal kalıpları. Yaza kadar bekleyeceğim :)


Şimdilik bunlarla alıştırma yapmaya devam ;) Metal kalıpları nasıl sunacağımızı ve nasıl çalışacağımızı bir sonraki yazıya bırakıyorum ;) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder