18 Ocak 2015 Pazar

RENKLERİN KARIŞIMI

Renklerin karışımı basit bir kavram gibi görünse de çocukların bunu içselleştirerek öğrenmesi 1 yılı buluyormuş :) Daha önce boyanmış spaghettilerle bir giriş yapmıştık. Bugün de 2 etkinlik yaptık bununla ilgili.

1. Damlalıkla renkleri karıştırma: Bir tepsiye 3 adet damlalıklı şişe , buzluk kabı , dökülen boyayı silmesi için minik bir sünger koyalım. Buzluk kaplarına sarı boya ekledim. Önce kırmızıyı alarak damlatmasını istedim. Şimdi ne oldu diye sordum. Baktılar ve turuncu oldu dediler. Aynı şeyi mavi ve kırmızı için de yaptık. Mor , turuncu ve yeşili elde etmiş olduk böylece. Sonrasında bıkana kadar damlalık ve boyalarla uğraştılar ve işleri bitince tepsi dolaba taşındı. Bu etkinliği sabah yapmıştık. Akşam tepsiyi tekrardan masaya taşıyarak bir kez daha yaptılar kendi istekleriyle ;)




2. Etkinlik Jelatin kağıtlarıyla hazırladığım renk çemberleri.
Evdeki karton kutulardan aynı ölçüde çemberler kestim. Çemberlerin arasına kırmızı, sarı, mavi renklerinde jelatin kağıtlarını yapıştırdım. Cam üzerinde iki renk çemberini birleştirerek baktılar ve oluşan rengin ne olduğunu söylediler. Bu materyalle çok eğlendiler. Anne bak sen yeşil oldun, mor oldun diyerek dolaştılar evde:)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder